welcome..

blog is the place where i write without thinking..so jgn terase..=))

well,i'm the owner of this blog..

My photo
a simple girl..has the BEST parents in the WORLD!!.even i have a small family but it full with love and care..

Sunday, March 27, 2011

ketenangan

alhamdulillah..aku da redha da dengan keputusan aku.. takde da nangis2 cam cite hindustan tu.. nanagis ats katil..hahaha.. da senyum da sekarang... gelak2 lagi.. hambik kau harinie suare aku hilang.. bgn pagi tak perasan lagi..setelah lame aku bertapa dalam bilik air..aku nk batuk, sekali xde bunyi yg kuar..aku jerit macam kucing jerit jew.. takde sore langsung..sedih I.. hahaha.. pastu sume gelakkan aku.. pastu munculla abg aku yg baik =p buatkan air teh o limau.. tapi bukan untuk aku sorang untuk sume la.. tapi main reason die wat untuk pulihkan suara aku yang merdu ala - ala puteri kayangan yang tak berapa nak kayangan la kan..haha.. biler minum tu ok la sikit.. ade la jugak keluar suare2 aku tu.. haha.. harinie aku isi borang yang untuk biasiswa jpa/mara.. mule2 aku ok je la isi.. last tu die tnye nk apply program ape.. tgk kelayakan aku hanya layak apply dalam negara jew untuk bidang yang aku minat.. sedih la gak.. tapi steady lagi..pastu aku suh abg kesayangan aku tu re-check kn ape yg aku isi tu.. die tgh2 cek, die pun tnyer npe tak apply luar negara punyer sbb die da thu betpa aku mengINGINkan untuk ke overseas..aku pun jwbla tak layak an.. die pun ok la.. tibe2 aku pun ckp 'sedih ow isi benda nie.' abg aku tu pun dgn bijaknyer xdgr..yela sore aku mcm nk xnk je kuar.. aku ulang ayat tu balik.. tup-tup air mata aku pun sibuk gak nk kuar dgn sore aku tu.. abg aku nk trgelak sbb sore aku, die gi tnyer lagi smbil gelak.. aku pun ape lagi pun meneruskan tangisan aku tu..abg aku da pelik aku xtawla abg aku dgr ke x aku ckp td die pun tnye KENAPE.. korg tahu la kan kalu korg tgh menahan sebaik mungkin air mata korg tibe2 keluar la perkataan KENAPE.. ape akan jadi?? haha.. tahu la sendiri kan..haha.. aku trus dengan pantasnyer naik atas,msuk bilik, nangis2 pstu tido..babun giler.. pastu aku trun makan LAKSA JOHOR yang dimasak oleh one and only my SISTER IN-LAW a.k.a KAK LIN.. superb babe! =) pastu aku ok then aku bosan then aku on9.. sian yang tengah menunggu aku on9 tu..sori ye =)) xoxo


aku ade 1 cerite..yg ade kaitan dengan semalam punye hal..yang tahu tu ,senyum je la.. and yang xtahu tu pun andaikan yang baik2 je la..ok??
aku pernah dengar 1 cerita yang kelaka tapi agak sweet la.. korang kenal kan prof muhaya yang ade rancangan dari mata ke hati tu la.. die pernah cite yang die dlu pelajar cemerlang la kire.. sangat cemerlang.. die pljr sekolah perempuan.. aku tak ingat sekolah mane.. so,die kenal la pljr2 sekolah lelaki yang dekat dengan sekolah die.. so,aku tak ingat camne die kenal la sorg budak laki nie.. kawan la kan.. tu sejarah die la.. yang aku nk cerite nie after die SPM kot or die tgh belajar dalam negara, nak dijadikan cerite die dapat tawaran untuk sambung belajar ke Mesir.. so,dalam 8 tahun la kan die akan duk di Mesir.. pastu bile kawn lelaki prof nie tahu akan tawaran tu,die jumpe prof then guess what ape yg die buat? propose? left her just like that? or cheated on her?? the answer is absolutely NO! tahu x ape yg die buat? die nangis babe.. kwn lelaki prof td nangis depan prof sbb die xsanggup tggu 8 tahun tu.. prof terharu sangat.. coz we already know kan yang air mata lelaki hanya untuk wanita yang dicintai.. so,prof decided untk menolak tawaran.. maybe some of you akan ckp ' that was a stupid idea for letting the chances go just for a man or bla bla bla'.. tapi biler kite buat keputusan dengan berbekalkan tawakal kepada ALLAH, insya-Allah keputusan itu adalah keputusan yang terbaik yang pernah kite lakukan.. so, for the beautiful ending for this superb story,professor dr. muhaya akhirnya berkahwin dengan 'kawan' lelaki nye itu iaitu DR.AZMI JAMION.. alhamdulillah kedua-duanyer mempunyai segulung ijazah yang dapat membanggakan keluarganyer..dan mereka bahagia hingga ke saat ini =))

itulah hasilnyer apabila kite memilih pasangan kite dengan mengikut hadis nabi yang berbunyi
'wanita dinikahi kerana 4 perkara: kerana hartanya,kturunannya,kecantikannya dan agamanya,pilihlah yg beragama,nescaya berbahagialah kamu.'



View Image
insya-ALLAH begini jua aku suatu hari nnti..amin.



its okay IF our dreams as high as the sky atleast we can be on cloud if we couldn't make it..salam

2 comments:

  1. suke! suke! suke bce cite ika tulis tuu...
    hopefully meeda ngan dia pun akan jd mcm tu jgk...Insya Allah... :)

    ReplyDelete
  2. haha...lia peminat dr muhaya.. kalau ika ada masa, setiap hari rabu kul 10 pagi.. buka radio IKIM FM(91.5).. then ika boleh dengar ustazah muhaya bagi kata2 perangsang..serius best!
    InsyaAllah, satu hari nanti kita semua akan dapat seperti itu..Amin~ =)

    ReplyDelete

Blog Archive

Followers