welcome..

blog is the place where i write without thinking..so jgn terase..=))

well,i'm the owner of this blog..

My photo
a simple girl..has the BEST parents in the WORLD!!.even i have a small family but it full with love and care..

Wednesday, April 20, 2011

cinta dan sayang.. daripada pandangan seorang perempuan..

Cinta..



dan sayang..





gambar di atas tak menggambarkan pape pun kan..cumenyer ade perbezaan antara kedua perkataan tersebut..tapi sekarang orang tak tahu ke saje tak nak tahu ke yang cinta bukan  senang nak diungkapkan.. nie x..sikit-sikit 'saya cinta awak'.. padahal baru je berkenalan dalam 2-3 bulan.. bagi aku la perkataan cinta tu hanya dikhaskan untuk org2 tertentu jew.. siapa tu biar menjadi rahsia hidup aku =) tapi perkataan tu sememangnyer untuk bakal suami aku..haaaa,yg tu pulak rahsia ALLAH =).. sape xpernah jatuh cinta? ade bukan xde... tapi xde org yg tak pernah sayangkan seseorang.. sayang tu perkataan yg umum.. walaupun baru jumpe 2-3 hari tp kite boleh and layak untuk menyayangi seseorang.. tak kisahla sorang ke 2 orang.. yg janji ikhlas..

purpose aku tulis nie bknla ade niat tertentu.. tapi bg aku, kite mungkin boleh lupe org yg kite syg.. itupun agak mustahil jugak kn? sbb org yg kite syg mestila pernah tinggalkan footprints dlm hati kite..tapi ade jugak yg lupe.. tapi ade ke kemungkinan yg seseorang tu boleh lupekan org yg die cinta? yg nie paling mustahil.. nak tahu org tu sygkan kite ke cintakan kite,tgk same ade die lupekan kite ke x.. kalau die lupekan kite,sah yg die duk canang 1 dunia gune perkataan CINTA adalah penipuan semata-mata..

cinta itu buta..cinta itu menyakitkan..cinta itu syurga dunia.. cinta itu umpama sambal belacan.. walaupun pedas sampai leh wat kite sakit perut, wat kite ngs tp yg tu jugak la yg kite cari dlu.. cinta itu hanya mainan perasaan dan khayalan.. mcm2 yg kite pernah dgr pasal cinta.. aku pun xtahu la.. tapi 1 jew yg aku thu .. cinta hakiki adalah milik DIA =).. perasaan sayang memang untuk semua org tp pandai-pandaila kite curahkan syg kite kat org yg pandai hargai..jgnla smpai terhantuk baru terngadah..

kebenaran dan kenyataan sentiasa pahit.. tapi hikmah disebaliknya adlah kemanisan dlam sesuatu kebenaran...


based on true story..=)

1 comment:

  1. cikgu minta izin ambil gambar sayang tu yer..dah bagi link ke blog ni..thanks

    ReplyDelete

Blog Archive

Followers