welcome..

blog is the place where i write without thinking..so jgn terase..=))

well,i'm the owner of this blog..

My photo
a simple girl..has the BEST parents in the WORLD!!.even i have a small family but it full with love and care..

Friday, March 18, 2011

di malam hari

sekarang jam sudah menunjukkan pukul 12.58 a.m..hahaha..mlm nie aku mkn bnyk giler thp gaban la..hbs diet aku! =p..nie la padahnyer biler duk di KUANTAN (rmh mkck) and menahan lapar dari tghri td..hahaha..skali aku mkn nasi and ayam kampung masak kaliro (sejenis masakan indonesia)..tapi rase die macam rendang ayam jew..hahaa..maybe rendang dalam bahasa indon kaliro kot =p..ntahla..tapi TWO THUMBS UP to my two chef cooks.hahaha..iaitu MOK & MAMA..disebabkan itulah anakmu yang sorang nie terlebih tembam..huhu..pastu aku nampak nasi goreng yang kak lin bawak dari kota warisan...puuunnn terbaaaaaiiiiiikkkkkk!!! siap ade udang lagi u =p..hahaha..so aku mkn la jugak.. ala,dua tiga suap jeew..hehehe..xnak mngaku yang aku da terlebih makan..hahahhaa... as a result,aku tibe2 jadi aktif..hahha..org lain sume da ada dalam dunie magika da..hahhaa...



perenggan lain pulak..hahhaa..boley kn?? nie namenyer cerita baru..aku nk cite pasal ape ek? pasal peluang dan kesempatan la.. dalam hidup nie kite diberi peluang sekali jew untuk hidup didunia nie..sebab mane ade mati hidup balik kan?? untuk kepercayaan ISLAM la..and of course i am a muslimah.. =)) akan tetapi kita diberi banyak peluang untuk membaiki kesilapan yang telah kita buat.. dalam erti kata lain bertaubatla daripada melakukan kesalahan tu.. tapi malam nie aku nk cakap pasal peluang dan kesempatan dalam perhubungan..

pernah tak korang atau kawan2 korang alami situasi nie?

a)ex korang tibe2 nak mintak kapel balik lepas die tinggalkan korang dengan kejamnyer?? atau korang yang mintak balik..

b) bf/gf korang mintak diberi peluang kedua lepas buat 1 kesalahan yang besar and melukakan hati korang? atau korang yang buat?

ade banyak lagi situasi..tapi aku agak malas nak tulis..hahaha..tapi faham-faham kan la diri anda dengan situasi nie ok? mesti ade..walaupun sekali..tul tak?? ade orang yang dengan senangnyer bagi peluang tu, kesempatan tu.. tapi ade jugak orang yang susah giler bagi peluang tu and kesempatan tu.. sebagai contoh ade orang senang nak bagi peluang untuk seseorang mengenali dirinyer,menyelami siapa sie sebenarnyer..tapi ade jugak yang susah..bertahun-tahun si dia menanti untuk berkenalan apatah lagi berkongsi perasaan. .setiap orang berbeza kan?

tapi bagi aku,setiap orang layak untuk menerima peluang dan kesempatan.. tak kisahla berapa kali sekalipun.. tak ada orang dalam dunia nie perfect.. no one.. so,they deserved isn't it? especially orang yang kite sayang... tapi still ade batasan dalam memberi peluang.. kite la tentukan sendiri.. sebab kite yang kenal orang tu bukan orang lain.. so, orang lain xley ckap berapa kali maximum peluang yang boley diberi.. aku da kenal ramai orang selama 17 tahun 3 bulan 5 hari ini =p.. da banyak peluang yang aku bagi kat orang.. ade yang hargai tak kurang juga yang x hargai.. xpela, takkan kite nk pakse diorg supaya hargai kan? pandai-pandai la..sume ALLAH da bagi akal fikiran.. fikir la yang mane baik dan yang buruk..

so sampai disini jela aku melalut..hahaa..mengong..gud morning peeps! haha..yela da pukul 1.34 PAGI.. salam.. =))

keep on smiling because the whole world will smile with you.. =)) and it also one of ALLAH's greatest gift to HIS slave =))

2 comments:

  1. dasat tol...kene pggl dr gigi nih (takde kaitan ahahaha) xD
    wei nak mkn gak! haha
    kak lin masak lak tuh! mesti kene radiasi aku lps mkn hahahaha ;P

    ReplyDelete
  2. hahaha
    mengong giler..
    bkn kak lin la
    mok yang masak..
    aku kt kuantan mse aku tulis nie..
    and2 nme die ayam masak kalio bkn kaliro =p
    hahaha

    ReplyDelete

Blog Archive

Followers